In deze functie artikel uit aanstaande mei-juni 2015 kwestie weergavetijd's, te koop 19 mei, testten we de Oris Big Crown propilot hoogtemeter op een vlucht boven de Alpen. Scroll naar beneden om meer te lezen en uit te checken originele foto's door Nik Schölzel en het team van Watch-Insider.com.
Het is de late winter en de grond is nog steeds bevroren wanneer we aankomen bij de Günzburg, Duitsland, luchthaven. We zijn hier om de Oris Big Crown propilot hoogtemeter, onze test horloge te nemen, voor een vlucht in een Cessna 182 vierzitter, en we zijn blij dat de met gras begroeide landingsbaan zal niet al te zacht om genoeg snelheid te krijgen voor de lancering zijn. De Oris is 's werelds eerste automatische horloge met een mechanische hoogtemeter en we willen zien hoe zij presteert in de lucht.
Voordat we bereiden ons vliegtuig voor het opstijgen, activeren we de Oris de hoogtemeter, zodat het op de juiste hoogte op de wijzerplaat kan weergeven. Eerst Schroef we het grote kroon op 04:00, waardoor lucht naar het inwendige van de barometer bereiken. hoogtemeter van het horloge werkt barometrische en de druk is ook afhankelijk van de weersomstandigheden, zodat de kroon moet worden uitgetrokken en de actuele luchtdruk in hectopascal (0.001 bar) op de rode driehoek op 6:00. Wanneer de kroon wordt losgeschroefd, een rode ring zichtbaar wordt, herinnert ons eraan dat het horloge niet langer waterdicht tot het gestelde niveau van 100 meter. De kroon kan ook worden getrokken naar een tweede positie naar de hoogtemeter te corrigeren.
We zetten de indicator op de knop om de hoogte aan het begin van onze vlucht, 1460 voeten. De gele indicator geeft de hoogte en de rode driehoek geeft de bijbehorende luchtdruk. Dan duwen we de kroon terug in de gesloten positie en we zijn klaar voor de start.
We kozen voor de Oris model waarvan spoor metingen worden getoond in de voeten want dat is de meeteenheid gebruikt in de luchtvaart. Dit maakt het gemakkelijker om de meting te vergelijken op Oris met die op de cockpit hoogtemeter. Oris maakt ook een versie van dit horloge, waarvan spoor metingen worden weergegeven in meters, maar het is beter geschikt voor bergbeklimmers, skiërs en andere niet-piloten. De Oris Big Crown propilot hoogtemeter werd geïntroduceerd in 2014, meer dan 75 jaar na Oris horloge zijn eerste piloten 'gemaakt. We starten de motor en roll het vliegtuig naar onze start positie. Tijdens de pre-flight check controleren we dat hoogtemeter van het vliegtuig komt overeen met de hoogtemeter lezing over de Oris. Dan, op volle toeren, we racen langs de met gras begroeide landingsbaan. We hebben het geluk om een heldere dag te hebben. Na het opstijgen kunnen we de Alpen in de verte te zien.
We klimmen tot 5.000 voeten. De Oris hoogtemeter aanpast aan de veranderende hoogte langzamer dan de hoogtemeter in de cockpit. Dit is hoofdzakelijk te wijten aan het feit dat de capsule aneroide hoogtemeter van het horloge is aanzienlijk kleiner dan die in de cockpit. Maar beide werken volgens hetzelfde principe: een gesloten capsule van dun metaal wordt samengedrukt door de luchtdruk en een hefboom transfers wijzigingen van een wijzer.
De technologie voor de hoogtemeter van het horloge begon met de luchtvaart instrument specialty-onderneming Thommen, gevestigd in Waldenburg, Zwitserland, slechts een paar mijl van het hoofdkwartier Oris in Holstein. U kunt de aneroid capsule zien wanneer u achterkant van de behuizing van het horloge te openen, en de hele hoogtemeter kan worden verwijderd door de drie schroeven, dat het op zijn plaats houden los te draaien. De automatische beweging ligt onder de hoogtemeter, gesuspendeerd in een ring met vier spaken, waarvan er één dikker de wikkeling stam omsluiten. Het gepatenteerde ontwerp toont de hoogte op de buitenste rand van de wijzerplaat.
Oris maakt gebruik van een andere gepatenteerde ontwerp om de beweging van het horloge te beschermen tegen vocht wanneer de kroon wordt losgeschroefd om de hoogtemeter te activeren: een membraan van PTFE, vergelijkbaar met GORE Tex, is geplaatst achter de kroon opening. Dit maakt het mogelijk lucht, maar geen vocht, te passeren, net als een "ademende" jas. Wanneer de kroon is vastgeschroefd, het horloge is waterdicht tot 100 meter. hoogtemeter de hand van het horloge is ook een gepatenteerd ontwerp. Het is gemaakt van een koolstofvezel composiet die zeer licht en gemakkelijk te verplaatsen maar is schokbestendig.
没有评论:
发表评论